۱۳۹۳ آبان ۱۸, یکشنبه

علی مطهری: مجلس از وزارت علوم ترس بی‌جا دارد




علی مطهری، نماینده تهران از شیوه برخورد مجلس ایران با وزارت علوم انتقاد کرده و گفته است که "حساسیت بیش از حد و ترس بی‌جای عده‌ای" از تکرار حوادث سال ۱۳۸۸ باعث استیضاح وزیر سابق علوم و عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بعدی شده است.

به گفته آقای مطهری، "گرایش سیاسی مجلس" و "سهل‌انگاری دولت" باعث بلاتکلیفی وزارت علوم شده و این موضوع به کل کشور آسیب زده است.
آقای مطهری به خبرگزاری خانه ملت گفته است که نگرانی از تکرار حوادث سال ۱۳۸۸ در دانشگاه‌ها وجود ندارد و برعکس "همین حرف‌هایی که در طول چندماه اخیر در جریان استیضاح و بررسی صلاحیت در مجلس گفته شده، می‌تواند مولد برخی از حرکت‌ها در دانشگاه باشد."
به اعتقاد او، هراس از اینکه فضای دانشگاه‌ها به دوران پیش از اصلاحات بازگردد، "نگرانی بی‌جایی" است. نماینده تهران در مجلس، دولت را هم در استیضاح وزیر پیشین علوم و رای نیاوردن وزیر پیشنهادی مقصر می‌داند.
آقای مطهری می‌گوید که دولت "سهل‌انگاری" کرده و برنامه‌ریزی جدی و دقیقی برای دفاع از وزیر استیضاح شده و وزیر پیشنهادی نداشته است.
مجلس ایران در روز ۲۹ مردادماه سال جاری، رضا فرجی‌دانا، وزیر سابق علوم دولت حسن روحانی را استیضاح و برکنار کرد. آقای روحانی در جلسه استیضاح آقای فرجی‌دانا حضور نداشت.
حدود دو ماه بعد، در هفتم آبان ماه امسال هم مجلس به محمود نیلی محمودآبادی، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم رای اعتماد نداد.
علی مطهری می‌گوید که آقای فرجی‌دانا از فرماندهان جنگ در ایران و آقای نیلی محمودآبادی هم از فرماندهان نیروی هوایی سپاه بوده است. او افزوده است: "به بهانه فتنه سال ۸۸ نیروهای خوب را حذف می‌کنیم و میدان برای افراد فرصت‌طلب باز می‌شود."
در حال حاضر محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم ایران است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر