۱۳۹۳ آبان ۲۲, پنجشنبه

اتهام غنچه قوامی «تبلیغ علیه نظام» و «تعاملات با عناصر ضدانقلاب»




معاون فرهنگی قوه قضائیه روز سه شنبه گفت: «علت دستگیری غنچه قوامی ورود به ورزشگاه نیست بلکه اتهام وارده به وی تبلیغ علیه نظام و برخی از تعاملاتی که با عناصر ضدانقلاب داشته بود، است».

آقای صادقی با اشاره به آنچه که «جوسازی‌های بد» درباره پرونده غنچه قوامی خواند گفت که قوه قضاییه باید درباره این پرونده اطلاع رسانی کند.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران، نیز روز سه‌شنبه گفت که در ایران «هیچ زنی» برای تماشای والیبال دستگیر «نشده است».

همزمان با این سخنان، شهیندخت مولاوردی معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده گفت که «موضوع» غنچه قوامی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک «مسئله» است.

غنچه قوامی، شهروند بریتانیایی ایرانی‌الاصل، که سی‌ام خرداد امسال برای تماشای مسابقات والیبال به ورزشگاه دوازده هزارنفری آزادی تهران رفته بود، به دلیل اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی، روز ۱۱ آبان از «صدور» حکم یکسال زندان برای موکل خود خبر داده و در عین حال گفته بود که دادگاه پرونده را مجددا به دادستانی ارسال کرده است.

معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه ایران روز ۱۹ آبان در واکنش به این سخنان آقای علیزاده طباطبایی گفت که درباره پرونده غنچه قوامی حکمی صادر «نشده» و دادگاه به یک اتهام دیگر وی که پیش از این برای آن «قرار منع تعقیب» صادر کرده بود، دوباره رسیدگی خواهد کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر