۱۳۹۳ آبان ۱۹, دوشنبه

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران: حکم غنچه قوامی هنوز صادر نشده است




غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران، با تکذیب خبر صدور حکم برای غنچه قوامی گفت: "حکم پرونده هنوز صادر نشده و حتی ختم رسیدگی هم اعلام نشده است... ختم جلسه دادگاه با ختم رسیدگی تفاوت دارد. ممکن است جلسات دادگاه تمام شود، اما این به معنای ختم رسیدگی نیست."
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقای اژه‌ای امروز دوشنبه ۱۹ آبان ماه (۱۰ نوامبر) در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در تهران گفت: "در پرونده اخیر غنچه قوامی اتهام دیگری نیز داشته که در مورد آن قرار منع تعقیب صادر شده بود، اما با اعتراض انجام گرفته بار دیگر پرونده به دادگاه رفته و دادگاه این اعتراض را پذیرفته است و پرونده به دادسرا بازگشته است."
غنچه قوامی، شهروند ۲۵ ساله ایرانی- بریتانیایی، روز ۳۰ خرداد زمانی که برای تماشای مسابقات والیبال مردان به ورزشگاه آزادی رفته بود، بازداشت و بعد از ساعاتی آزاد شد.
اما چند روز بعد که برای دریافت وسایل ضبط شده‌اش مراجعه کرد دوباره بازداشت شد و از آن زمان زندانی است.
آخرین جلسه دادگاه خانم قوامی در هفته پایانی مهرماه برگزار شد.
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانم قوامی گفته بود که طبق قانون، هر دادگاهی پس از پایان رسیدگی به یک پرونده، باید رأی خود را "در اولین فرصت و حداکثر ظرف یک هفته" صادر کند".
او گفته بود که موکلش به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال حبس محکوم شده، اما این حکم ابلاغ نشده است.
در پی انتشار گزارش‌های مربوط به بازداشت خانم قوامی، مقامات ایران بارها گفته‌اند که اتهام خانم قوامی ربطی به ورزش ندارد، با این حال بازداشت او موضوع ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه های ایران را در مرکز توجه قرار داده است.
در همین حال فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرده که به خاطر ممنوعیت حضور زنان در مسابقات، ایران نمی‌تواند میزبان مسابقات والیبال باشد. روز گذشته فدراسیون بین المللی والیبال در نامه‌ای به فدراسیون والیبال ایران، آرژانتین را به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی کرده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر