۱۳۹۳ آبان ۱۵, پنجشنبه

"نظر کمونیست‌ها در مورد قمه‌زنی" به روایت آیت‌الله خامنه‌ای




حساب توییتری رهبر جمهوری اسلامی یک روز پس از برگزاری مراسم عاشورا (۵ نوامبر/ ۱۴ آبان) پیام‌هایی در نکوهش "تطبیر" یا همان قمه‌زنی منتشر کرده است. در این توییت‌ها قمه‌زنی "عملی نادرست"، "بدعت دینی" و "کژآیینی" معرفی شده است.

وبسایت تابناک نیز در واکنشی همراستا، مجموعه‌ای از مواضع پیشین علی خامنه‌ای علیه قمه‌زنی را بازنشر کرده است.

در این مجموعه از جمله به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در اولین روز از سال ۱۳۷۶ در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد اشاره شده است. آیت‌الله خامنه‌ای در آن سخنرانی از "کسی" روایت کرده که "به مسائل کشور شوروی و این بخشی که شیعه‌نشین است" آشنا بوده است. مقصود از "بخش شیعه‌نشین" همان جمهوری آذربایجان است.

به گفته منبعی که علی خامنه‌ای از آن روایت کرده، «آن زمان که کمونیست‌ها بر منطقه آذربایجان شوروی سابق مسلّط شدند، همه آثار اسلامی را از آن‌جا محو کردند. مثلاً مساجد را به انبار تبدیل کردند، سالن‌های دینی و حسینیه‌ها را به چیزهای دیگری تبدیل کردند و هیچ نشانه‌ای از اسلام و دین و تشیّع باقی نگذاشتند. فقط یک چیز را اجازه دادند و آن قمه زدن بود».

بر این اساس، «دستورالعمل رؤسای کمونیستی به زیردستان خودشان این بود که مسلمانان حق ندارند نماز بخوانند، نماز جماعت برگزار کنند، قرآن بخوانند، عزاداری کنند، هیچ کار دینی نباید بکنند؛ اما اجازه دارند قمه بزنند!».

به گفته آیت‌الله خامنه‌ای، این "رؤسای کمونیستی" با صدور این "دستورالعمل" در پی "تبلیغ بر ضدّ دین و بر ضدّ تشیع" بودند.

پس از مراسم عزاداری عاشورای سال جاری (۱۳۹۳) در ایران و کشورهای شیعه‌نشین اطراف، گزارش عزاداری خونین شیعیان در این روز منتشر شد. منابع خبری تصاویر قمه‌زنی، تیغ‌کشی و زنجیرزنی با زنجیر تیغ‌دار را منتشر کردند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر