۱۳۹۳ آبان ۲۳, جمعه

ابهام آفرینی در پی حذف گزارش «مرگ یک قربانی اسید پاشی در اصفهان»




وب سایت خبری-تحلیلی «زندگی سالم» که یک رسانه داخلی و دارای مجوز فعالیت است پس از کمتر از سه هفته از انتشار خبر “فوت یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان”، گزارش مذکور را بدون هیچگونه توضیحی از خروجی خود حذف نمود، این موضوع به دامنه ابهامات در مورد صحت این گزارش یا نقش نهادهای امنیتی در حذف این خبر می‌افزاید.


به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۲۷ مهرماه خبرگزاری داخلی و دارای مجوز فعالیت «زندگی سالم» که عمدتا اخبار منطقه اصفهان را پوشش می‌دهد گزارشی را تحت عنوان «اسید پاشی به سه دختر در اصفهان که منجر به مرگ یک نفر شد» بر روی خروجی خود قرار داد که در میان رسانه‌های داخلی و خارجی نیز بازتاب یافت.

در ابتدای هفته جاری این خبرگزاری بدون ذکر هیچگونه توضیح و شفاف سازی، پس از کمتر از سه هفته از درج گزارش مذکور در سایه سکوت، گزارش مورد اشاره را از خروجی خود حذف نمود تا به ابهامات و سوالات پیرامون این گزارش و دامنه آسیب‌های ناشی از اسیدپاشی زنجیره‌ای اصفهان بیفزاید. اقدامی که مشخص نیست تا چه میزان می‌تواند به فشارهای دستگاه امنیتی برای جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به اسیدپاشی مربوط باشد.
لازم به توضیح است سازمان گزارشگران بدون مرز در هفته‌های اخیر از فشار دستگاه امنیتی بر روزنامه نگاران داخلی جهت عدم پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی خبر داده بود، تماس هرانا برای کسب اطلاعات بیشتر از خبرگزاری مذکور تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر