۱۳۹۳ آبان ۹, جمعه

امام جمعه تهران: مردم از مسوولین توقع نابجا دارند




به گزارش خبرگزاری «فارس» کاظم صدیقی، امام جمعه تهران امروز در نماز جمعه گفت: «برخی از مردم از برخی مسوولین توقع نابه‌جا دارند،‌ فشارهای بی‌خودی می‌آورند،‌ کاری که مربوط به آنها نیست را از آنان توقع دارند، باید همه به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.»

وی افزود: «بیایید یک مدینه فاضله‌ای را به عالم نشان دهیم، برای ما ایراد دارد پرونده‌های زیاد در دادگستری داشته باشیم، برای ما خجالت دارد طلاق رو به فزونی و ازدواج رو به کاهش باشد، معلوم می‌شود نور ایمان رو به کاهش است.»

اسیدپاشی‌ها توطئه است / وااسفا برکسانی که به این توطئه دامن می‌زنند

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اسیدپاشی در اصفهان با بیان اینکه این کار نادرست بود خواستار شناسایی عاملان آن شد.

وی اما در عین حال گفت که اسیدپاشی در اصفهان یک «توطئه است آن هم در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال بررسی است. ‌امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین ماست و از انسانی‌ترین قوانین بشری محسوب می‌شود و همه انسان‌ها باید خودشان را نسبت به آن مسوول بدانند و در صحنه حاضر باشند.»

امام جمعه تهران همچنین گفت: « عده‌ای هم در این میان برمی‌خیزند و فضاسازی می‌کنند و این قانون را مخدوش می‌کنند و القا می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر امنیت عمومی را به هم می‌زند، واقعا وااسفا بر چنین برداشت و اظهارنظرهایی درباره قانون امر به معروف و نهی از منکر. بنده نمی‌دانم این افراد واقعا غافلند یا از جایی تحریک می‌شوند یا به جایی وابسته هستند.»

نقدی هم اسیدپاشی‌ها را توطئه خواند

در همین راستا محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج هم با توطئه خواندن اسیدپاشی‌ها گفت که این «سناریو» شبیه «کشته‌ سازی‌های» سال ۱۳۸۸ است.

نقدی افزوده در «سناریوی» اسید‌پاشی‌ها تلاش می‌شود هم‌چون «سناریوی» کشته شدن ندا آقاسلطان برخی حوادث «بزرگ‌نمایی» شده و از آن علیه «نظام» استفاده شود.

وی ایجاد «رعب» و «وحشت» در میان مردم را یکی از اهداق مشترک این دو «سناریو» اعلام کرده و افزوده هر دوی آنها بدنبال خدشه‌دار کردن «محبوبیت» جمهوری اسلامی در اذهان عمومی هستند.

گفتنی است روز گذشته نیز حیدر مصلحی٬ وزیر سابق اطلاعات سرویس جاسوسی بریتانیا (ام‌ای ۶) را به عنوان عامل اصلی اسید‌پاشی‌های اصفهان معرفی کرده بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر