۱۳۹۳ مهر ۳۰, چهارشنبه

سکوت آیت الله خامنه‌ای در مورد ماجرای اسیدپاشی اصفهان




آیت الله خامنه ای امروز سخنرانی داشت اما مجددا به ماجرای اسیدپاشی اشاره نکرد.حسن روحانی نیز با گذشت قریب یک ماه هنوز مستقیما چیزی در این باره نگفته رئیس جمهور اما برای درگذشت رئیس مجلس خبرگان اعلام دو روز عزای عمومی کرد.آیت الله خامنه‌ای دیروز با نخست وزیر عراق که در اولین سفر خارجی خود به تهران آمد دیدار و از او حمایت کرد آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز در دیدار صدها تن از «نخبگان جوان دانشگاه‌ها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های جهانی و داخلی» صحبت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبری، او در صحبت‌های طولانی خود از لزوم پیشرفت علمی ایران گفت و تاکید کرد: «ایران را باید با اتکای به منابع روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و نخبگان کشور اداره کرد، نه با تکیه بر درآمد پرنوسان منابع زیرزمینی و نفتی»اما آقای خامنه‌ای در صحبت‌های خود همچنان هیچ اشاره‌ای به ماجرایی که این روزها موضوع نگرانی میلیون‌ها نفر از مردم و بخصوص زنان و جوانان ایران است نکرد؛ ماجرای اسیدپاشی به صورت چندین نفر از زنان در اصفهان، که بعضی‌ها می گویند تحت لوای «امر به معروف و نهی از منکر» توسط بعضی نیروهای خودسر انجام شده، باعث ایجاد فضای رعب و وحشت در سراسر ایران شده است.

امروز صدها نفر از مردم در تهران و اصفهان در این مورد دست به تظاهرات زدند.

اما همچنان نه آیت الله خامنه‌ای و نه رئیس جمهور کشور، حسن روحانی، مستقیما به این ماجرا اشاره نکرده اند.

این در حالی است که کارشناسان می گویند اگر حمله کنندگان در اصفهان واقعا از نیروهای خودسر طرفدار حاکمیت باشند، محکوم کردن علنی آن‌ها توسط آیت الله خامنه‌ای می تواند باعث عقب نشینی‌شان شود.

بعضی مقامات استانی، نمایندگان مجلس و نمایندگان قضایی و انتظامی بالاترین مناصبی هستند که مستقیما به اسیدپاشی اشاره کره اند.

حجت الاسلام رئیسی، دادستان کل کشو، امروز به فارس گفت: «پیوست زدن مساله اسیدپاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر کار جریانات ضدانقلاب است.»

حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تایید چهار مورد اسیدپاشی، مدعی شد: «افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند.»

محمد رضانقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نیز گفت : «اولا کدام مسلمانی است که نداند این کار جنایت است و به خودش اجازه دهد چنین عمل فجیعی را انجام دهد؟ ثانیا اگر این عمل زشت کار یک آدم متحجر با کم فهمی از مذهب است، پس چرا زنان هرزه خیابانی با آرایش‌های آنچنانی را رها کرده است و زنانی را که حجاب نسبتا موجهی داشته اند را هدف قرار داده است؟»

این سکوت بالاترین مقامات ایران اما در حالی است که در مورد مسائلی دیگر مرتبا صحبت می کنند. درگذشت آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان، باعث شد رئیس جمهور به سرعت فراخوان به دو روز عزای عمومی دهد.

آیت الله خامنه‌ای هم دیروز از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، که در اولین سفر خارجی خود به تهران می آمد، استقبال کرد و اعلام کرد ایران از دولت او حمایت می کند. او گفت ایران و عراق باید در کنار هم مقابل داعش و تروریست‌ها بایستند و این کار قدرت‌های خارجی نیست.

رهبر ایران در این دیدار، که اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور، نیز در آن حضور داشت، ضمنا از دولت قبلی عراق نیز تقدیر کرد و گفت: «ما خدمات بزرگ آقای نوری مالکی را برای عراق و منطقه فراموش نخواهیم کرد.»






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر