۱۳۹۳ آبان ۵, دوشنبه

جمهوری اسلامی، خبرنگاران را در اسیدپاشی‌ها مقصر می‌داند




با انتشار اخبار مربوط به اسیدپاشی‌ها در اصفهان، مسئولان جمهوری اسلامی از کسانی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقد عملکرد نظام در این مورد پرداختند، اعتراض کردند و واکنش نشان دادند.
خبرگزاری فارس در گزارشی «منبع اصلی ترویج این شایعات» را «خبرنگاران بی‌بی سی و اصلاح طلب» خوانده که هرچند در رسانه‌های متبوع خود صراحتا به این مسئله نپرداخته‌اند اما «از شبکه‌های اجتماعی به خوبی برای تکمیل پازل رسانه‌ای خود استفاده کردند.»
فارس در این گزارش به پست‌های فیس بوک برخی خبرنگاران خارج از ایران از جمله مسیح علی‌نژاد و مهدی پرپنچی اشاره کرده که از دخترانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته بودند و خانواده آن‌ها و همچنین اعتراضات مردم گزارش نوشته و خبررسانی کرده بودند.
فارس در این گزارش نوشته که برخی خبرنگاران سعی داشتند موضوع اسیدپاشی‌ها را به بحث مبارزه با بدحجابی در ایران ربط دهند.
همچنین در این گزارش با اشاره به پست فیس بوکی خبرنگاری دیگر درباره مجازات اسیدپاش‌ها و واکنش‌ها نسبت به این موضوع، آن را با «انتقاد خبرنگار بی‌بی سی از مخالفان قصاص» مربوط دانسته است.
همزمان با این گزارش فارس، برخی مسئولان جمهوری اسلامی در این باره اظهارنظر کرده‌اند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه امروز گفته که «به بهانه‌ای از این قضیه اسیدپاشی سوءاستفاده شده و می‌شود.»
وی همچنین گفته است که «درحال حاضر کسانی ضدانقلاب در داخل و خارج از کشور از این قضیه سوء استفاده می‌کنند.»
حمیدرضا زندی، رئیس مرکز سایبری بسیج هم با انتقاد از عملکرد رسانه‌های داخلی در این موضوع گفته که «از بستر همین رسانه‌ها بود که نیرو برای رسانه‌های فارسی زبان خارج وابسته به سرویس‌های امنیتی غرب تربیت شد.»
وی از دستگاه قضائی خواسته تا جلو این رسانه‌ها را بگیرد و اجازه ندهد با «آلوده کردن فضای ذهنی جامعه خوراک برای غربی‌ها و سرویس‌های خبری آن‌ها فراهم کنند.»
برخی مقامات جمهوری اسلامی هم خواستار برخورد با رسانه‌ها به دلیل نوع اطلاع رسانی در مورد اسیدپاشی‌های اخیر شده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر