۱۳۹۳ آبان ۹, جمعه

دفاع محمدجواد لاریجانی از اعدام ریحانه جباری




محمدجواد لاریجانی، معاون حقوق بشر قوه قضاییه ایران، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان از اعدام ریحانه جباری دفاع کرد.
آقای لاریجانی گفت رسیدگی به این پرونده ٧ سال طول کشید و از دادگاهی به دادگاهی دیگر درباره آن بررسی شد.
او گفت این ادعای ریحانه جباری که او در دفاع از خود دست به قتل زده در هیچ دادگاهی قانع کننده نبود و در نهایت همه قاضی ها به این نتیجه رسیدند که قتلی که او مرتکب شده دفاع از خود نبوده است.
محمدجواد لاریجانی با قانونی و عادلانه دانستن روند دادرسی گفت موضع نهادهای حکومتی در این پرونده این بود که رضایت خانواده مقتول را جلب کنند اما "متاسفانه کارزاری که توسط سیاستمداران و رسانه‌های غربی به راه افتاد از فضا سوءاستفاده کرد."
معاون حقوق بشر قوه قضاییه ایران، که برای شرکت در اجلاس بررسی ادواری حقوق بشر به ژنو سفر کرده است، از شمار بالای اعدام‌ها در ایران نیز دفاع کرد و گفت: "عمده اعدام‌ها مرتبط با مواد مخدر است که به همه جهان منفعت می‌رساند."
آقای لاریجانی از برگزاری بررسی ادواری حقوق بشر ابراز خرسندی کرد و گفت این فرصتی است که کشورهایی که پیشتر به بقیه اتهام می‌زدند بنشینند و به طرف مقابل گوش کنند.
اجلاس بررسی ادواری حقوق بشر از فردا در ژنو آغاز به کار می‌کند.
در این اجلاس کشورهای مختلف به صورت متقابل نکاتی را درباره نقض حقوق بشر در کشور دیگر مطرح می‌کنند و پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه می‌‎دهند. هر کشوری می‌تواند این پیشنهادها را بپذیرد و یا رد کند.
'ورای روزنامه‌نگاری'
محمدجواد لاریجانی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که جیسون رضاییان، خبرنگار بازداشتی واشنگتن‌پست در تهران، با اتهام‌های امنیتی روبرو است.
آقای لاریجانی گفت: "متاسفانه او به عنوان روزنامه‌نگار آمد اما کارهایی کرد که از دید نیروهای امنیتی ما قطعا ورای روزنامه نگاری بود."
او گفت جیسون رضاییان و کسانی که همراه او بازداشت شدند تفهیم اتهام شده‌اند و در دادگاه به اتهاماتشان رسیدگی خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر