۱۳۹۳ آبان ۶, سه‌شنبه

هک و شنود موبایل با وارد کردن یک کد ساده




وارد کردن یک کد مشکوک خاص مرکب از تعدادی کاراکتر و عدد توسط ماموران امنیتی در گوشی موبایل افراد در بازداشت‌های موقت خیابانی، این احتمال را که این گوشی‌ها هک شده و شنود شوند را تقویت می‌کند.
برخی خبرهای رسیده از ایران حاکی از آن است که ماموران امنیتی در تهران و چند شهر دیگر، گوشی موبایل فعالان یا شهروندانی را که در خیابان بازداشت می‌کنند، از آنان گرفته و پس از وارد کردن یک کد خاص در آن، گوشی موبایل را به کسانی که قصد دستگیری و انتقال آنان را ندارند، برمی‌گردانند.

آشکار است که ماموران امنیتی بدون نیاز به مطلع کردن شما می‌توانند با توجه به مالکیت سپاه بر شرکت مخابرات ایران و نفوذی که بر شرکت‌های دیگر ارائه دهنده سیم کارت در ایران دارند، خط تلفن کاربرانی را که می‌خواهند تحت نظر داشته باشند کنترل کرده و همه تماس‌ها و پیامک‌های آن را شنود کنند.

اما این مالکیت و نفوذ بر شرکت‌های مخابراتی ایران تا زمانی که گوشی هوشمند کاربر هک نشده باشد، لزوما امکان شنود سایر تماس‌های اینترنتی کاربر و دیگر فعالیت‌های او را که از طریق اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند انجام می‌شود را به ماموران امنیتی نمی‌دهد. این ناتوانی امنیتی در شنود کامل، فرصتی به شهروندان عادی و البته فعالان سیاسی و مدنی می‌دهد تا فارغ از چشم و گوش حاکم بزرگ، دمی با هم مراوده و ارتباط داشته باشند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر